"We hebben de afgelopen anderhalf jaar discussie gehad over een bezuiniging bij het zwembad. In eerste instantie leek dat niet te lukken, maar na behoorlijk wat studie van Sportfondsen Didam is men tot de conclusie gekomen dat een zwembad met de bezuiniging overeind kan blijven", aldus wethouder Rob Visser. "Wij willen graag de gemeenteraad voorleggen dat dat kan onder een aantal voorwaarden. Eén is dat de bezuiniging gehaald wordt en twee dat er in het zwembad op een normale reguliere manier gezwommen kan blijven worden."
Daar zijn ze bij het zwembad blij mee. "Ik ben superblij. Wat er nu ligt betekent gewoon dat het zwembad open kan blijven en dat we door kunnen gaan met exploiteren", aldus manager Debby Broersma. Toch is de rust nog niet helemaal wedergekeerd. "Het is onrustig geweest. Dat hebben we echt gemerkt aan bezoekersaantallen, zeker bij de zwemlessen zelf. Ik hoop dat dit het startpunt is dat mensen weer bij ons komen zwemmen en blijven zwemmen."