"Ik wou zo graag naar m'n stage maar dat kan nu niet", vertelt een reiziger aan
Omroep Gelderland. Een ander heeft een nog groter probleem: "Ik heb een tentamen, dus die ga ik niet halen." Op de vraag of haar opleiding daar wellicht begrip voor kan opbrengen stelt ze dat dat niet aan de orde is. "Daar hebben ze geen begrip voor, niemand komt uit de Achterhoek. Ik studeer in Amsterdam, dus dan krijg je dat." Ze lacht, maar niet van harte.
De bom wordt onschadelijk gemaakt door de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD). Volgens spoorbeheerder ProRail duurt dit tot ongeveer 12.30 uur. Tussen Zevenaar en Wehl worden bussen ingezet, maar tot grote frustratie van reizigers gingen die pas rond 08.00 uur rijden. Toch zit er niets anders op dan wachten: "Die brengen me niet naar Amsterdam, maar wel naar Zevenaar."
Foto: Omroep Gelderland