De brand brak zondagnacht uit, mogelijk door toedoen van een blikseminslag, in het grensgebied nabij het Duitse Isselburg. Hulpdiensten werden omstreeks 6:15 uur ’s ochtends door passerende automobilisten gealarmeerd. Ter plaatse bleek dat brandweerlieden weinig konden doen aangezien de brand op grote hoogte woedde. Besloten is om de windmolen gecontroleerd te laten uitbranden.
Wiek voor wiek kwamen delen van de windmolen in de loop van de zondagochtend naar beneden. Rond 11:45 uur ’s middags kwam de laatste wiek naar beneden.
foto: 112achterhoek-nieuws.nl