"Je moet zijn waar je het hardst nodig bent", aldus Schepers. "En dat is op dit moment in een zorgomgeving. Ik vind dat ik dit aan de samenleving verplicht ben. Het is nu geen tijd voor politiek debat of bestuurlijk gekissebis. Er zijn andere problemen en daar wil ik graag mijn steentje aan bijdragen", geeft Schepers aan. De wethouder beschikt nog over alle benodigde kwalificaties om haar werkzaamheden uit te kunnen voeren.
Om de druk op zorgpersoneel door de coronacrisis te verminderen melden zich landelijk duizenden oud-verpleegkundigen die werkzaamheden willen overnemen. De aanmelding van de wethouder is inmiddels ontvangen en Schepers wacht nu op een oproep.
Foto: Gemeente Winterswijk