De zaterdagmarkt vindt op dit moment net als de dinsdagmarkt plaats op het plein bij het stadhuis. Een verplaatsing naar het Simonsplein zou voordelig zijn voor de levendigheid van de binnenstad. Bovendien zou ruimte ontstaan op het plein bij het stadhuis voor eventuele andere evenementen.
Alleen de fractie van de SP stemde tegen omdat zij eerst een draagvlakonderzoek willen onder ondernemers, marktkooplui en marktbezoekers. Het haalbaarheidsonderzoek van de gemeente moet voor 1 december zijn uitgevoerd.
Foto: REGIO8 (archief, kerk op Simonsplein)