‘’De klachten zijn afkomstig van weggebruikers die veel overlast ervaren van medeweggebruikers die het rode licht ruim negeren en hierdoor voor een volle kruising zorgen tijdens de spitsuren. Dit zorgt voor hinder’’, aldus de politie in een waarschuwing. ‘’De verkeerslichten op deze kruising zijn zo afgesteld dat al het verkeer vlot kan aansluiten. Wanneer men door het rode licht rijdt, komen situaties voor waarin het overige verkeer moet wachten om door te rijden.’’
De politie zegt de komende tijd in de spitsuren extra te gaan controleren. Wie alsnog het rode licht negeert en daarmee de kruising blokkeert, kan een boete van ruim 230 euro verwachten.
Foto: Politie Zevenaar