De komst van het vrieshuis van aardappelverwerker Aviko houdt de gemoederen al een tijd bezig. Een deel van het dorp
heeft vrede met de komst, maar een ander deel heeft zich verenigd in de Commissie Burgerinitiatiefnemers Aviko. Deze inwoners willen de komst van het vrieshuis voorkomen omdat het volgens de groep niet in het landschap past. Met dat doel voor ogen zijn de afgelopen tijd handtekeningen verzameld die op 16 februari om 13:30 uur ‘s middags worden aangeboden in Den Haag.
De komst van het vrieshuis betekent overigens niet direct dat Aviko meer banen krijgt op de locatie in Steenderen. Sterker nog, enkele weken geleden werd bekend dat de aardappelverwerker met haar oorsprong in Hoog-Keppel
een aantal banen schrapt.