"Met het overhandigen van de petitie vragen we de onderhandelende partijen de nodige maatregelen op te nemen in het coalitieakkoord", zo laat de Gelderse Natuur en Milieufederatie weten. "Ook de andere gemeenten in de regio Achterhoek zullen de petitie ontvangen." In totaal hebben ruim 2.800 mensen de petitie
‘Help, Ons Achterhoekse landschap verdwijnt’ ondertekend in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen.
De petitie is een oproep tot het behouden van het karakteristieke coulisselandschap. "Dit landschap, dat wordt gekenmerkt door een afwisseling van weilanden en akkers met bomenrijen, houtwallen, heggen, bloemrijke bermen en kruidenrijke greppels, vormt het leefgebied van talloze planten en dieren", aldus de Gelderse Natuur en Milieufederatie.
Foto: REGIO8