De baan aan de Veenweg gaat maandagmiddag om 15.00 uur open. De ijsmeesters van de IJsclub Varsseveld hebben geconstateerd dat het ijs de minimale dikte van acht centimeter heeft bereikt en daardoor kunnen de poorten van de baan na drie jaar weer los.
Afgelopen weekend is er meerdere malen gecontroleerd of het ijs dik genoeg was. Dat bleek niet het geval, tot maandagochtend. De voorbereidingen op de ijspret begonnen begin december al op het terrein van de ijsclub.
Foto: 112Achterhoek-nieuws.nl