De breuk ontstond vorige week maandag, waardoor in de dagen daarna miljoenen liters vervuild water in de Berkel kon stromen. Inmiddels heeft het Waterschap Rijn en IJssel een deel van de beschadigde buis meegenomen voor onderzoek en is gestart met de herstelwerkzaamheden. Tot er een definitieve oplossing is gevonden, wordt het vervuilde water volgens Omroep Gelderland opgevangen op een braakliggend terrein.
De gevolgen van de leidingbreuk bij de fabriek in Lochem voor de natuur zijn groot. Door zuurstofgebrek zijn er over een traject van in totaal vier kilometer volgens het Waterschap
duizenden vissen overleden.
Foto: Omroep Gelderland