De sporter uit Lichtenvoorde kwam in januari van dit jaar
zwaar ten val toen hij tijdens een training op de baan op Papendal tegen een veiligheidsketting aanreed. Zijn toestand was daarna
zo kritiek, dat hij in een kunstmatige
coma gehouden werd.
Inmiddels revalideert Van Gorkom volgens een topsportregime. Zijn doel is om weer een normaal leven te leiden, met daarin ook ruimte voor de BMX-sport. Als het aan vriend en voormalig trainingsmaatje Niek Kimmann en bondscoach en eveneens vriend Bas de Bever ligt houdt Van Gorkom naast de baan een rol in de sport. De documentaire is te zien in Studio Sport dat vanaf 18 uur wordt uitgezonden op NPO 1.
Foto: REGIO8 (archief)