“Mensen waarderen ons enorm en komen graag hier”, vertelt een trotse Tom Wolterinck, organisator van het festival. “Ze hebben een leuke tijd en gaan vrolijk weer naar huis, daar gaat het ons om.” Vanuit de gehele omgeving komen muziekliefhebbers naar ‘het vroleukste festival van de Achterhoek’ om de sfeer en muziek te proeven. “Ik voel me altijd zo thuis hier in de Achterhoek”, aldus een bezoekster uit Nijmegen over de beleving op het terrein. “Ik denk dat het hier gewoon de mentaliteit is ‘doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.”
Het festival ziet de lijn met zevenhonderd nieuwe bezoekers
opnieuw stijgen en kan niet uit onder een vierde editie. “Volgend jaar weer, maar hoe weten we nog niet”, geeft Wolterinck toe. “Als het maar leuk is.” Waarop zijn collega Marco van der Aar grapt: “In ieder geval met moederdag.” Wethouder Peter van de Wardt heeft het festival zien uitgroeien tot een succesvol jaarlijks evenement en steekt zijn trots niet onder stoelen of banken. “Een paar jongens zijn aan de keukentafel begonnen met het idee en hebben dat verder uitgewerkt”, zo vertelt Van de Wardt. “En dan denk ik bij mezelf: ‘wat creativiteit wel niet teweeg kan brengen’.”
Foto: REGIO8