"Voor mijn gevoel was ik klaar om ergens hoofdtrainer te worden", zegt de 35-jarige Frank van Kouwen. De oud-verdediger van De Graafschap voetbalde nog bij hoofdklasser Silvolde, maar hij hangt zijn voetbalschoenen in de wilgen. "Het voetballen is voor mij nu definitief gestopt." Hij blijft tot het einde van het seizoen wel de A1 van Silvolde trainen. Bij de Ulftse tweedeklasser is Van Kouwen de opvolger van de opgestapte Iwan Went.
Van Kouwen is redelijk terughoudend in zijn ambities: "Dit seizoen heb je nog een paar punten nodig om je in ieder geval veilig te spelen", aldus de nieuwe hoofdtrainer. "Volgend seizoen willen we een stabiele tweedeklasser zijn en blijven. Uiteindelijk speelt ieder team voor een periodetitel. Daar gaan wij ook voor." SDOUC staat op dit moment op de zevende plaats in de competitie. Afgelopen weekend werd na een reeks van zes wedstrijden zonder overwinningen weer gewonnen.
Van Kouwen heeft een contract getekend tot het einde van volgend seizoen.
Foto: SDOUC