“Ik vind dit een gepaste maatregel”, aldus burgemeester Bronsvoort. “Het is niet alleen een ernstig misdrijf, maar het brengt ook risico’s met zich mee voor de buurt.” De maatregel past binnen het beleid van Oost Gelre, waarbij tegen de teelt van hennep wordt opgetreden. De bewoner mag gedurende de drie maanden niet in de woning verblijven. “Hij is vorige week door de gemeente op de hoogte gesteld van het voorgenomen besluit en heeft tijd gehad om nog wat persoonlijke spullen uit de woning te halen", vertelt Bronsvoort.
Op
zondagavond 18 november werd de bewoner in zijn woning overvallen. Hij opende de deur nadat twee overvallers aanbelden, waarna er binnen een worsteling ontstond. Toen de politie ter plaatse kwam, werd een kleine hennepkwekerij in de woning aangetroffen. Voor zover bekend zijn er geen aanhoudingen verricht naar aanleiding van de woningoverval.
Foto: 112achterhoek-nieuws.nl