"We doen het met name in de Achterhoek, omdat we de regio zelf als fietsgebied willen promoten", aldus Gerard van Balveren, voorzitter van Stichting Wielerpromotion Gendringen die de wielerronde voor beloften naar de regio wisten te halen. Na een tijdrit in de gemeente Montferland, trok het peloton later op de dag door een aantal andere gemeenten. "Donderdagochtend werd Montferland, die de eerste etappe voor zijn rekening nam, gesteund door alle overige zeven gemeentes uit de regio. We proberen op deze manier de Achterhoek op de kaart te zetten als fietsgemeente."
"Ik verwacht een zware wedstrijd met veel wind", aldus wielrenner Oscar van Wijk, een van de rijders in het peloton. "Ik denk dat het net als gisteren wel een aardige slachtveld wordt." Ondanks de wedstrijd gaat hij wel genieten van de Achterhoek. "De Achterhoek is mooi met veel bossen en een leuke omgeving. Deze regio is zeker goed voor wedstrijden en het is zeker goed als toeristisch fietsgebied."
Foto: REGIO8