“In Berlijn of in andere grote steden zie je weleens dat er drie man ineens met een trompet en een gitaar de trein in komen”, vertelt Erik Ramaker van de organisatie van de Dag van de Achterhoekse Popmuziek. “Dat vind ik zo mooi, dus dat wilden we hier ook doen.” De Snow Coats waren een van de bands die zich graag leenden voor een optreden in de trein: “We hebben nog nooit eerder gespeeld in zo’n setting, dus het is wel heel bijzonder”, aldus gitarist Daan Ebbers.
Ramaker hoopt dat muziek uit de Achterhoek door de optredens meer in de picture komt. “We hopen op heel veel bekendheid”, aldus de organisator. “We kunnen onszelf als Achterhoekse muziekregio op de kaart zetten.” Ebbers is dankbaar voor het initiatief: “Het is leuk om te zien dat mensen zich inzetten om hier een dag aan te wijden. Mensen worden heel enthousiast en dat is denk ik het belangrijkste. Muziek leeft in de Achterhoek.”
Foto: REGIO8