In 2020 wordt er groot onderhoud uitgevoerd aan de weg, wanneer de provincie ook aan maatregelen voor de veiligheid wil werken. Eind 2017 moet het onderzoek naar de omstandigheden zijn afgerond, zodat de Gedeputeerde Staten in 2018 een besluit kunnen nemen.
De provincie zal de mening van de omwonenden meenemen in het onderzoek. De omwonenden vinden vooral het grote aantal bomen dat dicht bij de weg staat hinderlijk. Weggebruikers en de buurt mogen daarom meedenken over het bomenplan rondom de N315. In september wil de provincie een werkgroep vormen.
Foto: REGIO8 (archief)