"Als we zouden promoveren zou ik open staan voor een langer verblijf en zou er een gesprek komen", aldus de 25-jarige Bednarek vanaf zijn vakantieadres. "Maar blijkbaar kom ik niet in de plannen voor." De doelman, de afgelopen twee seizoenen onbetwist basisspeler bij de ploeg van trainer Henk de Jong, beschikt over een aflopend contract en rekent inmiddels niet meer op een toekomst bij De Graafschap. "We zijn nu drie weken verder en ik heb nog niks gehoord. Dat lijkt me dan een gesloten boek, want er
worden voldoende spelers gecontracteerd."
Bang voor een transfervrije status is Bednarek niet: "Dit is al de derde keer in mijn prille carrière dat ik transfervrij ben. De vorige twee keer kwam het goed terwijl ik geen duels had gespeeld. Nu heb ik er meer dan tachtig gespeeld en een goed seizoen met promotie achter de rug." Ook zonder langer verblijf in Doetinchem, blijft de club een plek in het hart van de Poolse doelman houden. "Ik heb De Graafschap veel meer te danken dan te verwijten. Het belangrijkste is dat ik door supporters word herinnerd als iemand die alles gaf."
Foto: REGIO8