‘’Wij hebben al een high tea gedaan, we zijn naar Beeld & Geluid geweest en hebben ook al een speurtocht gehouden’’, vertelt leerling David Oonk, die trots is op de band met zijn maatje Janie Hinkamp. ‘’Het is geweldig, ik vind het heel apart eigenlijk’’, vertelt de eveneens trotse Hinkamp. ‘’Vooral die jongeren en ouderen bij elkaar, dat vind ik een heel goed idee.’’
‘’Jongeren kennen haast geen ouderen uit de buurt, dit kan een soort stimulans zijn tussen jong en oud zodat het weer normaal wordt om lekker samen op te trekken’’, hoopt coördinator Richard Jongetjes. ‘’Sommige jongeren dachten dat een scootmobiel een suf ding is, maar ze kunnen gevaarlijk hard en de ouderen crossen er ook aardig op los!’’
De jongeren en seniorenmaatjes ondernemen iedere tweede vrijdag van de maand een activiteit. De leerlingen halen dan hun maatjes thuis op met een scootmobiel. Het project wordt gesteund door onder meer zorgcombinatie Marga Klompé en de gemeente Aalten.
Foto: REGIO8