''We zitten met het gehele centrum (zwembad en SkyZone) nu op ongeveer 20 procent aan bezoekers van wat we normaal zouden hebben'', aldus woordvoerster Marieke Visser. ''Wat betreft de horeca, ligt dat op 100 procent omzetverlies.'' Normaal gesproken is de jeugd in deze vakantieperiode in groten getale te vinden in het zwembad of in SkyZone. ''De herfstvakantie is bij ons samen met de kerstperiode één van de drukstbezochte tijden in het jaar. De nieuwe maatregelen zorgen bij ons helaas voor een enorme afwijking in de bezoekersaantallen in vergelijking met voorgaande jaren'', betreurt Visser.
Er zijn verschillende maatregelen en protocollen opgesteld door Rozengaarde om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. ''We werken met een capaciteitsrestrictie, tijdsblokken en een online reserveringssysteem'', zegt Visser. ''Voor onze bezoekers is dit ook erg wennen. Normaal gesproken kan je een kopje koffie of wat te eten halen, maar dat zit er nu helaas niet in. Je krijgt nu ook als begeleider een vaste plek toegewezen.'' Binnen in de locaties, waar de anderhalve meter goed gewaarborgd kan worden, geldt een dringend mondkapjesadvies. ''Daarnaast is een van de regels die binnen SkyZone van kracht is dat de ouders de speelzones niet meer mogen betreden'', vult Visser aan.
Ochtendblok populair
Nu de week er op zit kijkt Visser tevreden terug op de hoeveelheid aan reserveringen. ''Bij SkyZone waren we zelfs erg verrast dat de ochtendblokken razend populair bleken, gewoonlijk is dat namelijk de middag. Verder blijven we ons de komende periode verdiepen in de mogelijkheden en opties voor de eerstvolgende vakantie, de kerst.''
Foto: REGIO8