"Als er een koopzondag georganiseerd wordt met een hoop reclame en exposure dan gooien de ondernemers die wel betalen de winkel open, maar ook de ondernemers die niet meebetalen", legt Bob Schoemaker, voorzitter van Ondernemersvereniging De Hanze uit. "Dat er die dag zoveel publiek toestroomt komt, omdat wij de activiteit hebben georganiseerd en daar reclame voor hebben gemaakt. De niet betalende ondernemers profiteren op dat moment ook, dus het lijkt me niet meer dan billijk dat ze ook een bijdrage leveren." Volgens Wouter Mecking, eigenaar van een sportzaak, krijgt de ondernemersvereniging door de oprichting meer financiële slagkracht.
De Hanze wil naast de al bestaande activiteiten als de Sinterklaasintocht en de koopzondagen, het geld uit het fonds ook op andere manieren besteden. "We willen Ulft ook op het gebied van digitale communicatie beter op de kaart zetten", aldus Mecking. "We kunnen meer promotieactiviteiten organiseren, zo willen we de promotie aan de andere kant van de grens opschroeven. Om ook daar de consumenten te bereiken."
Blij met extra mogelijkheden
Wethouder Ben Hiddinga is ook blij met de extra mogelijkheden voor partijen in het centrum: "Het is het grootste winkelgebied van onze gemeente", geeft de wethouder aan. "Heel veel mensen werken ook in het winkelgebied. Dus in die zin is de marketing van dat gebied erg van belang."
Mooie mix van bedrijven
Volgens Mecking heeft Ulft een mooie mix qua aanbod: "We hebben lokale ondernemers, maar ook de landelijke formules. En met die mix heeft Ulft een ideaal aanbod voor mensen die voor allerlei boodschappen en aankopen hier terecht kunnen."
Foto: REGIO8