Ulft, Netherlands

Omrijden zorgt voor extra kosten bij Rotra

Regio8 | 26 januari 2016 17:27 | Aangepast op 26 januari 2016 17:27
"De vrachtwagens moeten nu iedere dag ongeveer 25 minuten omrijden", aldus directeur Machiel Roelofsen. "Om dan via Zevenaar of Westervoort uiteindelijk de snelweg op te kunnen." Als sprekend voorbeeld noemt Roelofsen fietsbedrijf Gazelle uit Dieren, een van de klanten van Rotra: "Daar rijden we iedere dag tien tot twintig keer naar op en neer."

Roelofsen laat weten dat het Doesburgse transportbedrijf zelf de klappen van de overlast opvangt. "We hebben het zo geregeld dat de klanten van Rotra er geen last van hebben, dus we hebben extra materieel en extra mensen ingezet." Wegvervoer is nu nog van vitaal belang voor Rotra, maar vanaf april hoopt het transportbedrijf met de aanleg van een haventerminal meer ijzers in het vuur te hebben: "In de toekomst hebben we natuurlijk een alternatief met het vervoer per water en per spoor, zodat we meerdere kanten op kunnen."

Lees ook

Doetinchemse coffeeshop langer dicht na tweede explosie

Coffeeshop Magic in Doetinchem blijft nog zeker twee maanden gesloten. Dat heeft burgemeester Mark B...

Achterhoekse stationwc’s gaan tijdelijk op slot

Op zeven Achterhoekse stations gaan de wc’s na 20.00 uur op slot vanuit veiligheidsoverwegingen. Op ...

Twee personen aangehouden voor mogelijk drugslab in Velswijk

De politie heeft afgelopen donderdag twee personen aangehouden voor het mogelijke drugslab aan de Da...

Terugkeer Berkelland Rally smaakt naar meer: ‘Ook op NK-kalender'

Na zes jaar wachten konden race- en autoliefhebbers zaterdag hun geluk niet op in de Achterhoek. Voo...

Achterhoekse roep om heropenen arrestantencomplex Doetinchem

De Achterhoekse CDA-fractie roept op om het arrestantencomplex in Doetinchem dat in 2020 gesloten is...

‘D’ran’, ‘Weerkommen’ en ‘Deurdonderen’ op Achterhoekse treinen

Arriva heeft afgelopen weekend de namen van negen nieuwe treinen gepresenteerd. Onder andere 'D’ran'...