Ulft, Netherlands

Omrijden zorgt voor extra kosten bij Rotra

Regio8 | 26 januari 2016 17:27 | Aangepast op 26 januari 2016 17:27
"De vrachtwagens moeten nu iedere dag ongeveer 25 minuten omrijden", aldus directeur Machiel Roelofsen. "Om dan via Zevenaar of Westervoort uiteindelijk de snelweg op te kunnen." Als sprekend voorbeeld noemt Roelofsen fietsbedrijf Gazelle uit Dieren, een van de klanten van Rotra: "Daar rijden we iedere dag tien tot twintig keer naar op en neer."

Roelofsen laat weten dat het Doesburgse transportbedrijf zelf de klappen van de overlast opvangt. "We hebben het zo geregeld dat de klanten van Rotra er geen last van hebben, dus we hebben extra materieel en extra mensen ingezet." Wegvervoer is nu nog van vitaal belang voor Rotra, maar vanaf april hoopt het transportbedrijf met de aanleg van een haventerminal meer ijzers in het vuur te hebben: "In de toekomst hebben we natuurlijk een alternatief met het vervoer per water en per spoor, zodat we meerdere kanten op kunnen."

Lees ook

Goed nieuws voor de Achterhoek: Duitse dijk veel sneller klaar dan verwacht

Het gebeurt niet vaak bij grote waterbouwprojecten, maar bij Emmerik mag de vlag uit: een stuk Rijnd...

Berkelland reserveert 7 ton voor herinrichting publieksruimte gemeentehuis in Borculo

Moest er nu 7 ton, 4 ton of 6 ton worden uitgetrokken voor de herinrichting van de publieksruimte in...

Gewonde bij botsing op de Hengeloseweg bij Vorden

Bij een kop- staartbotsing op de Hengeloseweg bij Vorden is een gewonde gevallen. Ook raakten er dri...

De Graafschap verliest van koploper ADO Den Haag

De Graafschap is er niet in geslaagd om koploper ADO Den Haag te verslaan. In het Werktalent Stadion...

Hans Boxem maakt rentree in politiek Berkelland

Hans Boxem, voormalig wethouder, raadslid én gedeputeerde van de Provincie Gelderland, maakt zijn re...

Weer explosies in Doetinchem: schade aan zeven woningen

In de nacht van maandag op dinsdag zijn er weer explosies geweest in Doetinchem. Bij zeven woningen ...