gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Ulft, Nederland
Terug

Voetbal is weer de hoofdzaak voor Silvolde

0abdca94b0418c41c215731ca0629bf0

Het eerste elftal van Sportclub Silvolde stond dinsdagavond weer op het trainingsveld na een verplichte thuisquarantaine. Een week geleden werd het sportpark van de hoofdklasser hermetisch afgesloten na een uitbraak van het coronavirus binnen en buiten de spelersgroep.

Redactie REGIO8 |

"Toen het nieuws naar buiten kwam, hadden we honderdduizend vragen", aldus doelman Marco Olthuis. "Op die zondag hebben we de koppen bij elkaar gestoken via videobellen. Het was leuk om iedereen weer even te zien, via het scherm. Afgelopen weekend was de quarantaine afgelopen en heeft iedereen de hardloopschoenen aangetrokken." Na enkele dagen voor zichzelf te hebben getraind voelde het trainen in groepsvorm op het veld zowel als een bevrijding als een afsluiting voor spelers en staf. "Daar hebben we naar uitgekeken", geeft trainer Steven Verheijen aan. "Het is fijn dat we elkaar weer zien in goede gezondheid. Ik heb er zin in."

Olthuis geeft aan dat de blik van de spelers weer op het voetbal gaat: "Er wordt veel geroepen, veel over geschreven en veel over gezegd. Dat willen we nu achter ons laten." Volgens Verheijen heeft de quarantaine en het afgelasten van de eerste wedstrijd niet gezorgd voor problemen in de voorbereiding. "Ik krijg vaak de vraag of de hele voorbereiding in duigen is gevallen", verklaart de Ulftse oefenmeester. "Daar ben ik het pertinent niet mee eens. We zijn al heel vroeg begonnen, hebben een brede basis en hebben tactisch het een en ander weg kunnen zetten. Dus ik kijk daar met vertrouwen naar uit."

Eerste wedstrijd
Zondag wacht met de uitwedstrijd tegen TAC'90 in Den Haag de eerste tegenstander van het nieuwe seizoen voor de ploeg van Verheijen. De trainer kijkt met een goed gevoel vooruit naar de seizoensouverture: "Dit gooide wat roet in het eten, maar ik kijk het met vertrouwen tegemoet. Ik denk dat wij er wel klaar voor zijn. Op naar de eerste drie punten."

Foto: REGIO8

Lees ook

MarinusFluitje0

Marinus Dijkhuizen nieuwe trainer VVV-Venlo

Marinus Dijkhuizen is de nieuwe trainer van VVV. Dat heeft de Limburgse club vanmiddag bevestigd. De 54-jarige trainer tekent in Venlo een contract voor twee seizoenen.

gemeentehuis_doetinchem

Doetinchem wordt beoordeeld op mogelijke nationale status voor grootschalige woningbouw

Gemeente Doetinchem maakt kans op een plek als nationale grootschalige woningbouwlocatie. De stadsgemeente staat op een longlist van het Rijk voor deze status. Het Rijk onderzoekt momenteel welke gebieden uiteindelijk worden geselecteerd. Volgens de gemeente kan een nationale aanwijzing verschillende voordelen opleveren voor de toekomst.

Grenscontrolles_omroep Gelderland

Burgemeesters hopen op snel einde Duitse grenscontroles na oproep EU

De oproep van de Europese Commissie om de grenscontroles binnen Europa af te bouwen naar uiteindelijk een stopt, valt goed bij bestuurders in de Achterhoek. Zij hopen dat Duitsland de controles aan de grens snel stopt.

WhatsApp Image 2026-06-05 at 12.09.00

Weerboer Gerrit voorspelt een wisselvallig weekend met buien en zon

Gerrit Vossers neemt iedere vrijdag voor De Gelderlander en REGIO8 de weersvoorspellingen voor het weekend in de Achterhoek door. Tussen de oldtimers in Sinderen voorspelt de weerboer een wisselvallig weekend met kans op buien maar ook op zon.

MartJansen0

Jeugdinternational Curaçao en Superboer Mart Jansen (18) hoopt op WK-stunt

Mart Jansen (18) maakt furore in de jeugd van De Graafschap, maar is daarnaast ook jeugdinternational van Curaçao. De verdediger kwam uit voor drie jeugdteams en heeft elf interlands op zijn naam staan. “Zo nu en dan vlieg ik naar de andere kant van de wereld om daar een paar potjes te spelen.”

WhatsApp Image 2026-06-03 at 12.12.03

Festival Veuran in Zelhem wil uitgroeien tot platform voor Achterhoeks talent

Wat begon als een kleinschalig festival, moet de komende jaren uitgroeien tot een breder platform voor Achterhoeks talent. Dat vertelt initiatiefnemer Luuk Wassink van festival Veuran in Zelhem. Niet alleen muzikanten moeten er een podium krijgen, ook cameramensen, geluidstechnici en creatieve makers uit de regio moeten er in de toekomst ervaring kunnen opdoen.