Een getuige zag dat een witte bestelbus stopte, de achterdeuren opende en de dieren uit de auto gooide. Aanvankelijk dacht de vrouw dat er een ongeluk gebeurd was en dat de bus daarom stilstond. Na verder onderzoek bleek dat de bestelbus de lammetjes waarschijnlijk juist wilde vangen, maar dat dat niet lukte en toen is doorgereden.
Samen met een buurman zijn de jonge schapen vervolgens gevangen door de dieren in een tuin aan de Kalmoes te drijven. De dierenambulance is ter plaatse en heeft de lammetjes overgenomen. De eigenaar heeft zich inmiddels gemeld en de dieren weer in bezit.
Foto: 112Achterhoek-nieuws.nl