“Het is een fantastische beleving”, stelt Sinterklaas. “We kwamen hier vanmorgen aan, alle kindjes stonden buiten en wij werden echt helemaal top ontvangen.” De kindjes op het Noorderlicht waren volgens de Sint allemaal erg lief. “Ik heb natuurlijk mijn grote boek mee, maar over de kindjes op deze basisschool staat helemaal niets in. Dus ze zijn allemaal super lief geweest”, vertelt de goedheiligman. De kinderen genoten van de sinterklaasochtend. “Ik neem een kijkje door de hele school hen om te kijken of alles goed gaat, maar ik zie eigenlijk alleen maar blije gezichten”, concludeert Djay Starink die alles georganiseerd heeft. “Daar word ik zelf ook blij van.”
Twee van de aanwezigen moest de Sint wel goed in de gaten houden: de pieten. “Dat zijn de enige twee die ik een klein beetje in het gareel moet houden vandaag, maar ook dat gaat best goed komen.” Daar heeft Piet nog wel wat op te zeggen. “Het is natuurlijk wel groot feest hè, dus we mogen feest vieren toch Sinterklaas?” De groepen een tot en met vier brengen een bezoekje aan Sinterklaas, maar de rest heeft een eigen programma. “De groepen vijf tot en met acht trekken lootjes en maken surprises voor elkaar”, vertelt Starink. “Dus die helpen Sinterklaas een beetje.”
Foto: REGIO8