“We weten allemaal dat je ouderen niet op de stoel moet laten zitten, dat die in beweging moeten komen”, laat Annelies Cornelissen van de Seniorenbond weten. Om ouderen en Gendringenaren elkaar te laten ontmoeten, kwam de Seniorenbond op het idee om de oude baan op te knappen. In het Maria Magdalena Postel in Gendringen werd een samenwerkingspartner gevonden. “Die vonden het ook een heel goed idee”, zegt Cornelissen. “Dus toen zijn we samen opgetrokken om die baan in orde te maken.” De vele aanmeldingen van sponsoren resulteerden er in dat er niet één baan, maar ook een tweede baan aangelegd kon worden.
De nieuwe jeu de boulesbanen zijn bedoeld voor alle inwoners van Gendringen, van jong tot oud. “Ik denk dat deze banen de Gendringse bevolking kunnen verbinden”, zegt Jelle Hoogeveen, locatiemanager bij woonzorgcentrum Maria Magdalena Postel. “Maar ook de bewoners van Maria Magdalena Postel die samen met mensen uit het dorp kunnen gaan jeu de boulen. Ik denk dat het een heel mooi idee is.” Cornelissen hoopt vooral dat niet alleen ouderen, maar ook jongeren een balletje op gaan gooien. “Doel is om mensen hun vrije tijd te laten invullen met jeu de boules.”
Foto: REGIO8