“Eigenlijk alle dagelijkse dingen die ze nu niet kunnen doen, daar kunnen ze nu met de electrocar naartoe”, vertelt projectleider Sylke Kreeftenberg van Stichting Zorgcombinatie Marga Klompé. Onder die dagelijkse dingen vallen bijvoorbeeld ritjes naar de huisarts of de kapper of boodschappen doen in de stad. De eerste reacties zijn positief. "Het is goed bevallen", aldus mevrouw Post. "Achterin kun je lekker rustig zitten." Wie gebruik wil maken van het voertuig hoeft enkel de chauffeur te bellen. “Dit is makkelijker”, zegt mevrouw Post. “Dan hoef je niks te vragen.”
Om de komst van de electrocar financieel mogelijk te maken, kwam er hulp van diverse organisaties en instanties. “Het Oranjefonds heeft een groot bedrag gesponsord”, laat Kreeftenberg weten. Ook de gemeente, Stichting Vrienden van de Molenberg en de cliëntenraad van de Molenberg hebben allemaal een steentje bijgedragen. De elektrische wagen rijdt in een aantal gemeentes in de omgeving al rond en daar is de wagen een groot succes. Kreeftenberg ziet de toekomst dan ook rooskleurig tegemoet. “Ze willen in een aantal dorpen al een tweede electrocar aanschaffen. Ik hoop dat het bij ons net zo’n succes gaat worden."
Foto: REGIO8