"We zaten ieder weekend vol en kunnen straks, na de uitbreiding, meer gasten ontvangen", vertelt Patrick van Delden, eigenaar van De Kompaan. "Ook gaan we onze menukaart uitbreiden." Hoewel het horecabedrijf door de coronacrisis al maanden geen gasten mag ontvangen, hebben zij volgens Van Delden voldoende financiële middelen om uit te breiden: "We hebben de afgelopen 3,5 jaar alle inkomsten in ons bedrijf gestoken en daar plukken we straks de vruchten van." De eigenaar van het horecabedrijf geeft aan wel het pand, maar niet de naam van De Gebroeders over te nemen: "Het nieuwe gedeelte heet straks 'De Kompaan Steaks & Ribs'."
Van Delden hoopt de twee panden te veranderen in één groot restaurant. Volgens de eigenaar wacht De Kompaan nog op toestemming van de gemeente Doetinchem om de tussenmuur weg te breken: "Maar we verwachten dat dat wel gaat lukken." Het terras is al uitgebreid en volgens de eigenaar kunnen zij, zodra de coronamaatregelen het toelaten, gasten ontvangen. Van Delden verwacht dat half april ook het restaurant verbouwd is.
Foto: De Kompaan