"Als het wordt afgelast zetten we het gelijk op Facebook en de site om zoveel mogelijk mensen te bereiken", laat Saskia van de Pavert, secretaris van de Ulftse Avondvierdaagse weten. "Wij zijn sowieso aanwezig op het startpunt om mensen op te vangen." Aangezien de weersvoorspellingen niet dusdanig dreigend zijn dat de vierdaagse per definitie niet gewandeld kan worden, begint de organisatie dinsdagavond wel met opbouwen. Een dag later komen de leden nog een keer bij elkaar voor de uiteindelijke beslissing.
De Didamse organisatie houdt een soortgelijke procedure aan. In Didam wordt al vanaf maandag gelopen, vandaar dat er per etappe bekeken wordt welke maatregelen getroffen moeten worden.
Foto:Saskia van de Pavert