Ulft, Netherlands

Geluksvrachtwagens door Nederland

Regio8 | 28 januari 2016 15:28 | Aangepast op 28 januari 2016 15:28
"Het initiatief is onderdeel van een grotere campagne om meer toeristen en recreanten naar de Achterhoek te krijgen”, zegt Manuel Hezeman van Achterhoek Toerisme, die het initiatief bij Aloys Roemaat hebben voorgelegd. "Begin vorig jaar is deze campagne gestart en die gaat nog een aantal jaren door. De bedoeling is dat de vrachtwagens vijf jaar blijven rijden." Peter Roemaat, directeur van Aloys Roemaat, werkt met plezier mee aan de campagne: “Wij dragen de Achterhoek een warm hart toe en kunnen dat op deze manier ook aan de buitenwereld laten zien."

Er zijn nog geen concrete cijfers over de campagne, maar Hezeman heeft wel het idee dat de campagne zijn vruchten afwerpt. "Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij hebben bedrijven in de Achterhoek in de toeristische branche een redelijk goed jaar achter de rug. Het dal van de crisis ligt volgens mij wel achter ons."

Lees ook

Kerstspecial | Kerst 2025 met Okidoki

Het is inmiddels een ware traditie, de speciale radiouitzending van Kerst met Okidoki. In het Milky-...

Met Fellinger als ‘burgemeesterbakker’ komen Dames van Bergh in actie

Geen vuurwerk, wél koekjes. In het centrum van ’s-Heerenberg bakken de Dames van Bergh op dinsdag 30...

Járenlang gesteggel, kantelen speelveld lijkt dé oplossing voor dé splijtzwam in Ruurlo

Is het kantelen van een speelveld dé oplossing voor dé splijtzwam in de Ruurlose samenleving? Het vo...

Helder en Daadkracht samen de Montferlandse gemeenteraadsverkiezingen in

De fractie Daadkracht van Joost Gerritsen sluit zich bij de komende gemeenteraadsverkiezingen aan bi...

Twee auto's botsen op Aaltenseweg in buitengebied Zelhem

Bij een ongeval op de Aaltenseweg in het buitengebied van Zelhem, zijn twee auto’s in een bocht tege...

Nieuw zorggebouw naast Slingeland Ziekenhuis gaat 'IJsselbrink' heten

Het nieuwe zorggebouw van het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem krijgt de naam 'IJsselbrink'. De n...