"Het bedrijf is net achttien jaar geworden, volwassen", vertelt Willemsen. "Dan kun je uit huis." Niet alleen de oprichtster is tevreden, ook huidig CEO Siad Awwad is blij met de verkoop. "We hebben een waanzinnige reis gemaakt en als merk naamsbekendheid kunnen creëren", aldus Awwad. "Dan is het voor grotere bedrijven aantrekkelijk om dat toe te voegen aan hun portfolio en dat doet Wehkamp." Voor welk bedrag Kleertjes.com wordt verkocht, wordt niet bekendgemaakt. Het bedrijf begon in Doetinchem, maar is inmiddels verhuisd naar een locatie in 's-Heerenberg. Achterhoekse werknemers hoeven zich volgens de CEO geen zorgen te maken over hun baan: "Het distributiecentrum in ’s-Heerenberg blijft bestaan, het krijgt alleen een andere functie. Maar er komen werkzaamheden terug en medewerkers blijven hun baan behouden."
Willemsen richtte in 2003 het bedrijf op in Doetinchem. Van de keus om in de Achterhoek te blijven heeft ze nooit spijt gehad, haar bedrijf groeide uit tot de grootste webshop voor kinderkleding met nationale exposure. "Ik kijk ook naar The Voice Kids, ik luister naar de radio ik heb ook boodschappen gedaan en dan komt de reclame van Kleertjes.com weer voorbij", vertelt de oprichtster. "Dat is wel cool natuurlijk, dat vanuit een idee wat je ooit had het bedrijf zo ver is gekomen. Ik ben zeker trots."
Definitieve klapHoewel haar 'kindje' wordt overgenomen door postorderbedrijf Wehkamp hoeft Willemsen zich niet te vervelen: "Ik ben actief als investeerder, als business coach, maar vooral als mede-eigenaar van Hippe Kippe in Teborg. En dan blijf ik doen." Het akkoord is er al, maar er moet nog wel een definitieve klap op de overname van Kleertjes.com gegeven worden. Dat gebeurt volgens de CEO uiterlijk eind september: "Maar ik verwacht dat we eind augustus de definitieve overeenkomst kunnen tekenen."
Foto: REGIO8