“We hadden dit liever niet gehad, maar dat waren nou eenmaal de afspraken”, zegt commercieel manager Henk Bloemers van de Doetinchemse voetbalclub. Begin 2021 sloot De Graafschap een sponsorovereenkomst met AgriBioSource voor tien jaar, waarbij tussentijds werd gekeken naar de exacte invulling. Nu heeft het bedrijf kenbaar gemaakt niet meer hoofdsponsor te willen zijn, waardoor de allergrootste uitdaging voor Bloemers is op korte termijn een vervanger te vinden: “En die tijd begint te dringen. Ik wil niet zeggen dat ik slapeloze nachten heb, maar de eerste slapeloze nacht zit eraan te komen.”
De hoofdsponsor staat bij De Graafschap garant voor een bedrag tussen de 250.000 en 300.000 euro per seizoen, afhankelijk van het pakket dat wordt afgenomen. “We zijn ervan overtuigd dat we voor de start van de competitie een nieuwe hoofdsponsor vinden, er lopen ook al gesprekken”, zegt Bloemers, die een uitnodiging doet aan geïnteresseerde partijen om zich te melden. “Iedereen is wat te kort door de bocht, maar wat ons betreft staan we open voor ieder bedrijf dat op het shirt wil.”
'Andere manier invullen'
Directeur Sjoerd Hermsen geeft namens het bedrijf aan te kijken naar de toekomstige invulling van het sponsorschap. "We hebben vijf hele mooie seizoen gehad en ook over de toekomst zijn we positief, maar we gaan het anders invullen. Dat staat los van resultaten van De Graafschap, maar je stelt een aantal doelen met elkaar. Je moet wel blijven vernieuwen, wij ook als bedrijf."
Foto: REGIO8