gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Ulft, Nederland
Terug

De Graafschap legt Büttner drie jaar vast

6a165c81331858db598a8d850af3097a

Alexander Büttner speelt komend seizoen voor De Graafschap. De 33-jarige linksback tekent een contract voor drie jaar bij de club uit zijn geboortestad en komt transfervrij over van eredivisionist RKC Waalwijk.

Jasper Hazelaar |
“Alexander is een speler naar mijn hart met heel veel aanvallende impulsen”, laat technisch manager Peter Bijvelds weten over Büttner. “Fysiek staat hij er uitstekend op, maar het was voor mij ook erg belangrijk hoe hij er mentaal inzat. Het was mij echter al heel snel duidelijk dat Alexander heel graag naar ons wilde komen.” Büttner komt daarmee voor het eerst onder contract te staan bij de club uit zijn geboortestad Doetinchem. De 33-jarige linksback speelde in de jeugd van amateurclub vv Doetinchem toen hij op elfjarige leeftijd overstapte naar de jeugd van Ajax.

In Amsterdam kwam het niet tot een doorbraak, waarna Büttner via Vitesse in het betaald voetbal terecht kwam. Zijn grootste succes behaalde Büttner bij Manchester United, waar hij kampioen werd. Verder speelde hij voor Dinamo Moskou (Rusland), Anderlecht (België), opnieuw Vitesse en New England Revolution (Amerika). Dit seizoen komt hij uit voor eredivisionist RKC.

‘Kers op de taart’
Büttner, ook woonachtig in Doetinchem, ziet de overstap als een ‘kers op de taart’. “Ik vond De Graafschap altijd al een hele mooie club met fantastische supporters”, geeft de 33-jarige linksback aan. “Toen Peter mij belde was ik eigenlijk direct enthousiast. Ik wil op en buiten het veld belangrijk zijn voor het team. Op het veld met aanvallende impulsen, scorend vermogen en buiten het veld wil ik de jonge jongens helpen.”

Foto: De Graafschap media

Lees meer over:

|

Lees ook

WhatsApp Image 2026-06-21 at 13.52.36

De Graafschap trapt seizoen af met duidelijke ambities en aast op langer verblijf Niemeijer

De Graafschap is zondagmiddag op de velden van ZZC ’20 in Zelhem begonnen aan de voorbereiding op een nieuw seizoen in de Keuken Kampioen Divisie. Onder leiding van de nieuwe hoofdtrainer Thomas Duivenvoorden werd de toon met een pittige en energieke training, gelijk gezet.

GemeentehuisLochem

Samenwerking in Lochem moet jongeren helpen met hun mentale gezondheid

De gemeente Lochem, Welzijn Lochem en het Staring College in Lochem gaan meerdere jaren samenwerken om de mentale gezondheid, weerbaarheid en ontwikkeling van jongeren te versterken. Volgens de gemeente staat de mentale gezondheid van jongeren ook in Lochem onder druk.

Netterdense deelt persoonlijke levensverhaal in dichtbundel: 'Hoop dat mensen er troost uit halen'

Om ingrijpende gebeurtenissen uit haar leven een plekje te kunnen geven, begon Minke Grob-Geurtsen uit Netterden met het schrijven van gedichten. Wat startte als een manier om haar emoties te verwerken, groeide uit tot haar eerste eigen dichtbundel: ‘Regenboog Zonder Regen’. Met haar gedichten wil ze onderwerpen die vaak onbesproken blijven bespreekbaar maken en anderen hoop, troost en herkenning bieden.

Zelhem vlees politie Omroep GLD

Kilo’s vlees verdwijnen onder kleding van vleesliefhebbers in Zelhem

Vier mannen gaan in een supermarkt in Zelhem opvallend te werk. Ze stoppen grote hoeveelheden vleespakketten onder hun kleding en verlaten de winkel zonder af te rekenen.

GerritsWeerpraot20

Weerboer Gerrit Vossers voorspelt een tropisch begin van de zomer

Gerrit Vossers neemt iedere vrijdag voor De Gelderlander en REGIO8 de weersvoorspellingen voor het weekend in de Achterhoek en de Liemers door. Vanuit Halle-Nijman voorspelt de weerboer een tropisch begin van de zomer.

WhatsApp Image 2026-06-19 at 12.38.18

Wiebe Nelissen nieuwe teammanager De Graafschap na jaren bij Vitesse en AZ

Wiebe Nelissen (36) is gepresenteerd als nieuwe teammanager van het eerste herenteam van De Graafschap. Bij de Doetinchemse voetbalclub wordt hij ook manager communicatie en pers. Nelissen staat nu nog onder contract bij AZ in Alkmaar als Hoofd Persvoorlichting.