Ulft, Netherlands

Onverwachte Hoek op shirt De Graafschap

De Graafschap heeft dinsdag het Achterhoekse online platform 'Onverwachte Hoek' als nieuwe shirtsponsor en Premium Partner gepresenteerd. Het online platform, een project van de 8RHK ambassadeurs bestaande uit Achterhoekse bedrijven, organisaties en gemeenten, wil door de samenwerking met de Superboeren de regio prominenter op de kaart zetten als werkregio.
Tim Rondeel | 29 juli 2022 09:33 | Aangepast op 29 juli 2022 09:33
“Wat we zien is dat het ontzettend moeilijk is om medewerkers deze kant op te krijgen”, aldus Mark Boumans, burgemeester van Doetinchem die als voorzitter van samenwerkingsverband 8RHK ambassadeurs aanwezig was. “Dus je moet een beetje innovatief zijn. We denken dat wij op deze manier echt onderscheidend zijn ten opzichte van de rest van Nederland.” Ook de Achterhoekse voetbalclub is blij met de samenwerking. “Dit past ook prima in de ambitie om deze club een onderdeel te laten zijn van de maatschappelijke agenda van de regio Achterhoek”, laat algemeen directeur van De Graafschap, Hans Martijn Ostendorp weten. “Dit is een hele mooie stap in die richting en misschien wel een voltooiing daarvan.”

Naast een plek op het shirt komt er ook een ‘Onverwachte Hoek-kroeg’ in het stadion en zullen er diverse evenementen rond uit- en thuiswedstrijden plaatsvinden. Met name in de studentensteden willen de Achterhoekse bedrijven laten zien hoe interessant de regio is. Volgens Boumans is het Premium Partnerschap pas het begin voor het Achterhoekse platform. “We hebben de ambitie om dit met nog meer bedrijven te ondersteunen en daarmee Onverwachte Hoek verder uit te rollen”, legt Boumans uit. “Ook om te kijken hoe we dit initiatief naar sport en cultuur in de regio kunnen verbreden.”

Financiële kant
Ostendorp denkt dat de samenwerking tussen De Graafschap en Onverwachte Hoek op meerdere vlakken een goede combinatie is, waaronder de financiële kant. “Wij zijn erg tevreden over wat het uiteindelijk oplevert en dat komt doordat er heel veel partijen achter dit initiatief zijn gaan staan”, schetst de algemeen directeur. Er zijn meer dan 35 partijen op dit moment betrokken bij het Achterhoekse platform, waaronder zeven gemeenten uit de regio.

Bijna klaar voor nieuw seizoen
Volgens Ostendorp is de presentatie van de nieuwe shirts en de sponsor één van de laatste taken die volbracht moesten worden in aanloop naar het nieuwe seizoen: “We willen nog een klein beetje versterking voorin, dat hopen wij ook nog te realiseren. Boumans kijkt ook vol spanning uit naar het nieuwe seizoen: “Ik ga zo dadelijk op de website mijn eerste shirtje zelf bestellen, zodat als ik volgende week in Oostenrijk dan ben met dit prachtige shirt rond kan lopen.”

Foto: REGIO8

Lees meer over:

De Graafschap|

Meest gelezen

Meer dan tachtig Achterhoekers krijgen lintje, feest bij Huis Bergh

Jasper Hazelaar | Nick Hermsen | Bart Sollman | 26 apr 2024 17:30

Mooi weer zorgt voor drukte bij zwembaden en ijssalons in De Achterhoek

Nick Hermsen | Bart Sollman | Viggo Zweverink | 1 mei 2024 16:52

Lees ook

De Graafschap treft hekkensluiter in laatste thuiswedstrijd voor de nacompetitie

De laatste thuiswedstrijd van de competitie staat vrijdagavond op het programma voor De Graafschap. ...

De Graafschap wil het 'oude logo' definitief opnieuw invoeren

De Graafschap heeft een verzoek gedaan aan de leden van de vereniging om het ‘oude logo’ definitief ...

Simon Colyn maanden aan de kant bij De Graafschap

Middenvelder Simon Colyn kan naar verwachting negen tot twaalf maanden niet in actie komen voor De G...

De Graafschap wil zich tegen MVV warmspelen voor nacompetitie

De Graafschap ontvangt vrijdagavond op een goed gevulde Vijverberg de nummer negen van de competitie...

De Graafschap pakt punt op bezoek bij hoogvlieger Roda JC

De Graafschap heeft vrijdag gelijk gespeeld tegen een van de kandidaten voor een directe promotieple...

De Graafschap wil langer door met Vreman als hoofdtrainer

De Graafschap wil dat Jan Vreman ook volgend seizoen hoofdtrainer is op De Vijverberg. Technisch dir...