‘’Zij doen dit volledig op eigen initiatief om hun afkeuring te laten blijken over de aanslagen en hun medeleven te tonen met de slachtoffers’’, aldus een woordvoerder van de gemeente. Om 15.00 uur verzamelt de groep zich op de Markt bij de Jacobskerk.
De bewoners van het asielzoekerscentrum houden vervolgens één minuut stilte voor de slachtoffers van de aanslagen. Daarna steken de vluchtelingen kaarsjes aan.