Foto: REGIO8
De Graafschap speelt op 9 augustus de eerste wedstrijd van het seizoen, maar moet dat doen zonder uitsupporters. De Doetinchemse club is akkoord gegaan met een aantal schikkingsvoorstellen van de aanklager betaald voetbal, naar aanleiding van vuurwerk tijdens de uit- en thuiswedstrijd in de play-offs tegen Almere City FC.
Naast de wedstrijd zonder uitsupporters tegen Helmond Sport heeft de club ook een voorwaardelijke straf van één thuiswedstrijd zonder de Spinside (vakken 15 en 16) opgelegd gekregen, plus een boete van 2.500 euro. Dit heeft allemaal te maken met de uitwedstrijd in de play-offs tegen Almere City, waarin vuurwerk werd afgestoken en supporters het stadion betraden zonder gefouilleerd te worden.
Voor de thuiswedstrijd tegen Almere City kreeg De Graafschap ook een sanctie opgelegd vanwege het afsteken van vuurwerk. De club accepteerde daarbij een schikkingsvoorstel van een voorwaardelijke wedstrijd zonder de Spinside en een boete van 5.000 euro. Aan deze straffen is een proeftijd van twee jaar verbonden.