‘’VIOD betreurt deze stap, omdat er ondanks de degradatie, altijd op een hele prettige manier is samengewerkt. Beide partijen waren ook van plan de samenwerking volgend seizoen te continueren’’, aldus de club in een reactie. ‘’VIOD heeft echter begrip voor de situatie en wenst Tim veel succes voor de rest van zijn trainerscarrière.’’
Bakens was pas één seizoen trainer bij de Doetinchemse club.