"De Graafschap is in beroep gegaan tegen deze belachelijke straf, maar gezien de straffen uit het verleden lijkt het onvermijdelijk dat de boete van 15.000 euro er gaat komen", gaf de Brigata Tifosi als reden waarom de inzamelingsactie werd gestart. De sfeergroep was ook de organisator van de sfeeracties. Niet alleen De Graafschap-supporters doneerden. Op de pagina van de inzamelingsactie valt te lezen dat voetbalsupporters vanuit het hele land gedoneerd hebben als statement tegen de KNVB. Er wordt nog overlegd hoe de boete precies wordt ingelost.
Naast de boete van 15.000 euro moest De Graafschap ook de vakken 22, 23 en 24 sluiten van de KNVB. De Graafschap is in beroep gegaan tegen de straf omdat de club volgens algemeen directeur Hans Martijn Ostendorp niet kon uitleggen waarom naast vak 22 - waar de Brigata Tifosi zit - ook de andere twee vakken gesloten moesten worden. Ostendorp gaf wel aan dat de kans aanwezig is dat de straf hoger uitvalt omdat de club in beroep is gegaan.
Foto: REGIO8