Organisator André Frijters is blij verrast. "Ik had het gehoopt, maar niet verwacht. We hebben er genoeg ruchtbaarheid aangegeven, maar je weet het niet. Het is lang geleden dat er in de Achterhoek zoiets georganiseerd is, er is behoefte aan. We gaan het zeker vaker doen."
Standhouders en bezoekers komen met diverse redenen. Een man is op zoek naar cd's van Abba om zijn collectie compleet te maken, een meisje van 15 loopt rond met een plaat van David Bowie. "Ik ken hem via mijn ouders en ik probeer nu mijn collectie compleet te krijgen." Een standhouder op leeftijd doet zijn hele collectie weg. "Ik ben alles aan het verkopen, mijn kinderen hebben er geen interesse in en ik wil niet dat het op een hoop terecht komt of bij de kringloop. Zij zien de waarde van de platen niet." Zo kort na het begin heeft hij nog niet veel verkocht, maar hij heeft goede hoop. "De dag is nog lang, ik ben positief ingesteld."