"Vanaf het moment dat het competitieschema bekend werd, stond deze dag in ieders agenda dik aangekruist", weet liefhebber Luuk Stam uit Hengelo. "Het is gewoon genieten." Het was de eerste ontmoeting in competitieverband tussen beide ploegen sinds 51 jaar. Hoewel het aan inzet binnen de lijnen niet ontbrak, was er meer vuurwerk naast het veld te zien. "Iedereen zat al trillerig bij de bespreking", merkte ook Pax-speler Roy Wolsheumer. "Maar dat is gezonde spanning, geweldig."
Uiteindelijk trokken de tien overgebleven spelers van Pax, de Hengelose ploeg kreeg een rode kaart, mede dankzij een wereldgoal van Wolsheumer met 3-1 aan het langste eind. "Dat voelt fantastisch", aldus de invaller. "Vooral het winnen van de buurman, daar leef je het hele jaar al naartoe." Aanvoerder Raymond Sessink van de Keijenburgse Boys kan leven met de nederlaag. "We gaan gewoon bier drinken met de jongens", aldus Sessink. "Ik moet zo ook nog een kratje in de kleedkamer van Pax neerzetten, dat was afgesproken."
Foto: REGIO8