"Ik kwam haar tegen aan de bar", aldus Tom Venhorst over zijn foto met gouden medaillewinnares Esmee Visser. "Ik had er eerlijk gezegd zelf nog nooit van gehoord, dat is wel met meerdere schaatsers zo, maar hier leer je ze wel kennen ja." Na de deceptie op de tien kilometer, waar Sven Kramer donderdag naast de medailles greep, was het succes op de vijf kilometer meer dan welkom in het Holland Heineken House. "Hier in het huis had iedereen een klein dipje, maar dat is door de dames meer dan goedgemaakt."
De trip naar Zuid-Korea bevalt Tom goed, maar de kou was wel even wennen. "Toen we hier aankwamen was het twintig graden onder nul. Ik ben wel wat gewend, maar dit valt vies tegen." Lang hoeft de Megchelaar niet meer te lijden onder kou, want het einde van de trip komt al in zicht. "Over twee weken ben ik alweer thuis", vertelt Tom. "Het mag allemaal wel iets langer duren van mij."
Foto: Tom Venhorst