De brandweerlieden krijgen de lintjes omdat ze meer dan twintig jaar actief zijn bij de vrijwillige brandweer. Allemaal werden ze benoemd tot lid in de Orde van Oranje Nassau. Ze kregen de onderscheiding opgespeld in de kazerne van Dinxperlo door burgemeester Anton Stapelkamp van Aalten.
Er worden momenteel veel brandweermannen onderscheiden vanwege hun trouwe dienst, omdat de regelgeving per 2020 gaat veranderen. Nu krijgen brandweerlieden die meer dan twintig jaar in dienst zijn een onderscheiding, meestal bij hun afscheid, maar dat gaat veranderen. Korpsen grijpen die gelegenheid aan om nog snel een lintje te regelen voor de manschappen die langer dan twintig jaar actief zijn.
Foto: 112Achterhoek-nieuws.nl