“Ik voel me langzamerhand als herboren en zie alleen maar de weg omhoog”, laat Pim weten. “Door de hulp van anderen eigenlijk.” Zaterdagochtend werd hij uitgenodigd bij stichting Re-Free in ’s-Heerenberg. “Wij helpen hem in eerste instantie aan kleding en andere eerste levensbehoeften”, vertelt Stefanie Müller, bestuurslid van de stichting. “Zodat hij in ieder geval weer op kan starten. Verder gaan we in gesprek om te kijken hoe we hem nog meer kunnen helpen. Dan kunnen wij oproepen plaatsen en goederen die nodig zijn, proberen in te zamelen.”
Pim straalt alleen al bij de gedachte aan het bed dat bij hem thuis wordt bezorgd. “Ik kan straks lekker slapen onder een dekbed”, lacht de man die donderdagnacht werd getroffen door een brand. “In plaats van een joggingbroek of een vuile werkbroek kan ik straks een spijkerbroek aantrekken.”
Foto: 112achterhoek-nieuws.nl