Een speciaal fietsverlichtingscampagneteam deelde in gezelschap van wethouder Martin Veldhuizen fietslampjes uit aan passanten. Naast de gemeente, vragen ook andere autoriteiten in de Achterhoek aandacht voor fietsverlichting. Zo heeft de politie al aangeven de komende periode strenger te controleren op het voeren van fietsverlichting. Indien nodig worden boetes uitgeschreven.
Ook bij inwoners van de Achterhoek leeft het onderwerp fietsverlichting. Eddie Assinck uit Oost Gelre reed dinsdagochtend over de Vredenseweg in Groenlo en kon een aanrijding ternauwernood voorkomen. Zijn emotionele
oproep op Facebook kreeg vervolgens veel bijval.
Foto: 112achterhoek-nieuws.nl