Het lab werd ontdekt in een leegstaande loods aan de Driemarkweg nadat een alerte burger een penetrante lucht rook. De politie en de brandweer zijn in grote getale ter plaatse, maar willen nog geen informatie verstrekken over de vondst. Er is op dit moment nog geen verdachte aangehouden. Om welke drugs het gaat, is niet bekend, hoewel op locatie werd gesproken over een productielocatie voor XTC. “We hebben een vermoeden, maar we moeten eerst afwachten wat de resultaten van de test zijn, ik weet niet of dat vandaag (donderdag, red.) nog bekend wordt.”
De politie geeft aan dat ze verwachten zeker nog anderhalve dag bezig te zijn op de locatie. Ook de burgemeester van Winterswijk, Joris Bengevoord, is donderdagochtend ter plaatse gekomen om een kijkje te nemen op de locatie.
Foto: 112achterhoek-nieuws.nl