Het bronzen beeld stond net buiten het dorp op de kruising van de Wichmondseweg met de Vordenseweg. Zestien jaar geleden werd het geplaatst als herinnering aan de toenmalige gemeente Steenderen die opging in Bronckhorst.
Het is al het zesde beeld in de regio dat slachtoffer is van vandalen. Eerder werden er beelden gestolen in
Loil en Aerdt en werden pogingen daartoe ondernomen in
Pannerden en
Keijenborg. In die laatste plaats moet de vendelier het nu zonder vaandel stellen.
Foto: Politie Bronckhorst