gtag('consent', 'update', {'ad_user_data': 'granted','ad_personalization': 'granted','ad_storage': 'granted','analytics_storage': 'granted' });
Ulft, Nederland
Terug

De Graafschap klaar voor seizoensopener op De Vijverberg tegen ADO Den Haag

9955d1996c7758212137ed13f75efeea

De Graafschap trapt vrijdagavond een nieuw seizoen in de eerste divisie af op de eigen Vijverberg in het thuisduel met ADO Den Haag. De teruggekeerde hoofdtrainer Jan Vreman kijkt met een goed gevoel vooruit op de eerste wedstrijd van het seizoen.

Tim Rondeel |
“We hebben een voorbereiding gehad waarin wij graag dingen wilden zien in wedstrijden en dat is er ook uitgekomen”, aldus Vreman. “En dan gaan we zien hoe dat morgen gaat.” In de voorbereiding waren de resultaten verschillend. Zo werd er gewonnen van Tweede Divisionisten Quick Boys en de Treffers maar gingen de Superboeren onderuit tegen competitiegenoten FC Den Bosch en FC Groningen. Toch overheerst er optimisme bij de Achterhoekse oefenmeester: “Ik denk dat het team er goed voorstaat, in zoverre dat wij weten wat we willen en daar zijn we heel hard mee bezig geweest.”

Op de afsluitende training op de velden van AD'69 in Aalten mocht Vreman een nieuwe aanwinst ontvangen. Aanvaller Mimoun Mahi tekende donderdag voor drie jaar bij de Superboeren. “Het voelt heerlijk om weer onderdeel te zijn van een team en om weer lekker te voetballen”, aldus Mahi die gelijk van zijn medische keuring naar het trainingsveld ging. “Ik was net klaar dus ik kwam helaas vijf minuten te laat, ik moest mij nog even haasten.”

Dragende speler
Vreman is blij met de komst van de ervaren aanvaller. “Het zal een dragende speler voor ons moeten zijn”, schets de trainer. “Ik denk dat hij technisch vaardig is en mensen vrij voor de goal kan zetten en ook zelf kan scoren.” Of de kersverse Superboer morgen in actie komt is nog niet zeker. “Hopelijk kan ik volgende week gewoon lekker minuten maken, daar focus ik mij op”, aldus de tweevoudig Marokkaans international. “Maar misschien morgen al, je weet maar nooit.”

Aanvoerder nog onbekend
Over de verdere invulling van de selectie wilde Vreman nog niks prijsgeven, ook nog niet welke speler morgen de aanvoerdersband draagt. In de voorbereiding zat de band bij verschillende spelers om de arm. “Ik kan alles wel vertellen en ook welke opstelling in mijn hoofd heb zitten, maar dat doe ik op dit moment nog niet”, aldus de trainer. “Dat wil ik eerst aan de groep aangeven en dan aan de rest.”

Foto: REGIO8

Lees ook

Examens10

Trotse mentor belt Didamse examenleerlingen met verlossend nieuws: ‘Ik ben ook gespannen’

Een spannende dag voor veel Achterhoekse examenleerlingen donderdag. Na vier, vijf of zes jaar zwoegen horen honderden middelbare scholieren of ze dat felbegeerde papiertje verdiend hebben. Docent en mentor Robin Nijsen van het Liemers College in Didam heeft de eer om zijn leerlingen blij te maken.

JMO-20260610-Donny Warmerdam-SF0001

De Graafschap haalt oude bekende Warmerdam: ‘Blij om weer terug te zijn'

De Graafschap heeft donderdagmiddag de terugkeer van Donny Warmerdam bekendgemaakt. Tussen 2023 en 2025 stond de 24-jarige middenvelder ook onder contract in Doetinchem en speelde hij 82 wedstrijden voor de Superboeren.

f230298c-69d2-46fe-bc9d-e8c6cdf944e8

Fietser met spoed naar ziekenhuis na ongeval in Zeddam

Een fietser is donderdagmiddag met spoed naar het ziekenhuis gebracht na een aanrijding met een automobiliste in Zeddam. De weg was tijdelijk afgesloten.

JMO-20260611-Mark Pabai-SF0015

De Graafschap legt Liberiaans international Pabai vast

De Graafschap heeft de rechtervleugelverdediger Mark Pabai transfervrij overgenomen van het Sloveense FC Koper. De 25-jarig Liberiaanse-Nederlander komt uit de jeugdopleiding van FC Utrecht. Hij tekent in Doetinchem een contract voor twee seizoenen.

440402bb-505e-4e9d-beca-34b3218f0148

Fietser gewond na botsing met vrachtwagen in Doetinchem

Een fietser is donderdagmiddag gewond geraakt bij een aanrijding met een vrachtwagen in Doetinchem. De man is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis.

Oranjetempel3

Oranjetempel Silvolde mag tóch open tijdens nachtwedstrijden: ‘Dit is echt fantastisch’

De Oranjetempel in Silvolde mag tóch nachtelijke WK-wedstrijden van het Nederlands Elftal uitzenden. Lang werd het verboden door de gemeente Oude IJsselstreek, dat leidde tot veel onbegrip van inwoners, ondernemers én de gemeenteraad. Nu maakt het college een draai tot grote blijdschap van de ondernemer.