“Als beleidsmakers praten we vaak lang over stukken. Hier is ook tien jaar over gesproken. We willen ook zelf kijken wat dit betekent”, aldus wethouder Ingrid Lambregts van Doetinchem. Met laarzen, een helm en een reflecterend hesje aan werden beide colleges rondgeleid over de werkplaats bij Wehl. “Het bevalt prima, je moet eens een keertje in het veld gaan kijken. Dan is dit een goed initiatief”, zegt wethouder Henk Hengeveld van Oude IJsselstreek.
De masten hebben gezorgd voor enige oproer onder inwoners van de regio, omdat ze in het landschap van de Achterhoek nogal in het oog springen. “Ik besef heel erg goed dat het nogal een verandering is in het landschap”, zegt Hengeveld. “De masten zijn wel mooi, maar het heeft wel een impact. Je ziet nou natuurlijk wel veel draden en masten.” Op dit moment staan de oude masten ook nog, maar deze worden in de loop van de tijd verwijderd. TenneT heeft aangegeven dat de werkzaamheden aan de 380kV-stroomsnelweg tussen Doetinchem en Wesel nog tot de zomer van 2017 zullen duren.
Foto: REGIO8