De bom werd gevonden op de grens van twee percelen en lag niet diep onder het maaiveld. Het bedrijf heeft de Explosieven Opruimingsdienst (EOD) en de politie gewaarschuwd. Medewerkers van de EOD hebben het stuk munitie uitgegraven.
Nadat de bom uitgegraven was, is deze naar een andere plek in het land gebracht. Daar is de bom gecontroleerd tot ontploffing gebracht.
Foto: Bouwbedrijf Harbers