Tijdens het feestje worden er ook twee projecten officieel gelanceerd. "We starten met een radiozender waarop alleen Achterhoekse artiesten van nu en vroeger te horen zijn. Daarnaast starten we met een webshop voor artiesten, zodat ze eindelijk van die dozen vol cd's afkomen die nog onder hun bed liggen", zegt oprichter Meindert Bussink.
Het jubileumfeestje wordt zondag gevierd in de DRU Cultuurfabriek. "Vaak zijn alleen onze leden welkom, maar dit feestje is voor iedereen." Tijdens de middag treden onder andere Jan Wilm Tolkamp en Cynbel op en is er een discussie met politici over beleid rondom de popcultuur.